Behiye Aksoy Diskografisi








MİNİ BİYOGRAFİ


19.Eylül.1933 tarihinde İstanbul Çamlıca'da dünyaya gelen Behiye Tetiker;İlkokulu İstanbul'da,ortaokulu da babasının ticaretle uğraşması nedeniyle Ankara'da bitirdi.Annesi ve halasının müziğe aşina olmaları,piano ve ud çalmalarından ve Müzeyyen Senar ve Münir Nurettin Selçuk'un o devirlerdeki siyahbeyaz filmlerde söylediği film şarkılarından feyz alıp müziğe olan sevdası kendisiyle birlikte büyüyerek ortaokulu bitirdikten sonra 1947 yılında Ankara Radyosu imtihanına girdi.200 kişi arasından seçilip;Berrin Erbay (Kurt),Mefharet Atalay,Hüseyin Ayman,Muzaffer Birtan ve Behzat Doğu ile birlikte Ankara Radyosuna adım attı,1948 yılında stajyer olarak görev yapmaya başladı.Türk müziği alanında imtihana girmesine karşın hocası Muzaffer Sarısözen kendisini halk müziği yurttan sesler korosuna uygun gördü.Sarısözen sonraki yıllarda gırtlak yapısının yatkın olmadığını ve isteksiz olduğunu görünce sanatçıyı;türk müziği kısmına yönlendirdi.9 yıl aralıksız şarkı söylediği Ankara Radyosunda repetitör muavini oldu.İlk evliliğide o radyo yıllarına rastladı...29.Aralık.1951 yılında Türk müziği saz sanatçısı ve bestecisi Halil Aksoy ile evlendi.
Behiye Tetiker artık Behiye AKSOY olarak çağrılmaya başlanmıştı ki bu soyadı bundan sonraki sanat yaşamı boyunca kendisine hep eşlik edecekti...Halil Aksoy ile olan evliliğinden oğlu Ahmet Kazım doğdu.1948'de İstanbul'dan gelen bir gazinonun sahibi sanatçıyı gazinosunda çıkartmak için yoğun ısrar ve baskılarda bulunduysa da o yıllarda bu teklifleri reddetti ve ancak 10 yıl sonra 1958 yılında ilk kez Ankara Göl Gazinosu'nda sahnelere adım atarak milyonları kendisine hayran bıraktı...Aynı yıl imzalanan Bağdat Paktı dolayısıyla bir sanatçı grubuyla Bağdat'ta 15 günlük bir konser verdi.

28.Ekim.1961 tarihinde Taksim Sineması bitişiğinde açılan Maksim Gazinosuda dönüşümlü olarak Zeki Müren ve Orhan Boran ile birlikte program yapıp Maksim tarihinin ilk kadın assolistlerinden oldu...Maksim Gazinosu gösterişli dekorlar, harika mutfak ve dev solistler ile bir dönemi başlatıyordu. ..O yıllarda bir moda haline gelen Maksim ile birlikte "Behiye Aksoy" adı büyük gazetelerde daha sık yer almaya başladı. Gazeteler O'ndan "Sesinde 'Boğaziçi' yaşanan sanakar" diye bahsediyorlardı.Daha sonra Tepebaşı Gazinosunda 2 sezon boyunca çalışıp,halkın yoğun sevgi ve ilgisiye karşılaştı.60'lı yıllarda Grafson_Şençalar etiketli 78 devirli taşplakları adeta yok satıyordu.
1952 yılında doğan oğlu Ahmet 11 yaşına bastığı günlerde Behiye Aksoy ve Halil Aksoy boşandılar.31.Ekim.1963 tarihinde eşiyle yollarını ayıran Behiye Aksoy,bu dönemlerde Şençalar,Grafson gibi firmalardan çıkarttığı 45'lik plaklarıyla satış rekorları kıracaktı.Sonradan klasikleşecek pek çok şarkıyı ilk kez Behiye Aksoy'dan dinlemişti müzikseverler... Plaklar,Çakıl-Köşk-Maksim-Taşlık gazino programları,röportajlar,bitmek bilmeyen başarılar derken Behiye Aksoy gazinocular kralı;Fahrettin Aslan ile evlendi. 2 yıl sonra ayrıldı...

O yıllarda bağlı olduğu Atlas Plak'tan çıkardığı 45'lik ve 33'lükler yok satıyordu. Altın çağını yaşayan Behiye Aksoy'un bağlı olduğu plak şirketi Atlas Plak'ın sahibi Polat Tezel, Behiye Aksoy için Günaydın Gazetesi'ne verdiği demeçte şunları söylüyor: "-Behiye Hanımın okuduğu bütün plaklar adeta kapışılıyor.Ancak "İntizar" bunların hepsini gölgede bıraktı.Bu bakımdan ünlü sanatçımıza Platin Taç armağan etmeğe karar verdik" ...Bu yıllarda HEY,SES gibi mecmuların düzenlediği anketlerde pek çok kez birinci olan Behiye Aksoy;Halkın oylarıyla belirlenen pek çok ödülede layık görüldü...

Bu yıllar 70'lerin sonuna denk geliyordu ki bu yıllarda müzikte yoğun bir arabeks furyası yaşanmaya başlanmıştı.Bu yıllarda değişen müzik kültürü ve televizyonun gazinoları alt etmesiyle plak ve sahne çalışmalarını seyrekleştirdi.Atlas Plak'tan son olarak klasik türk musikisi türünde bir Long play ve Yavuz ASÖCAL plakçılıktan "Sizin Seçtikleriniz","Anılarla Saadettin Kaynak" isimli Long playler çıkartan Behiye Aksoy'un bu albümleride arşivlerde gerçek bir kaynak oluşturdu...Son albümünü o yıllarda Zeki Müren'inde bağlı olduğu Lider Plakçılıktan çıkarttı.1982 yılında Selami Şahin'in prodüktörlüğünü yaptığı "Çağrı" isimli bu uzunçalar Behiye Aksoy'un sayısız 78'lik, 45'lik ve 33'lüklerinin sonuncusu olacaktı... 80'li yıllarda Behiye Aksoy'un kalbi Side için atıyordu nitekim 90'lı yılların başında bazı özel televizyonların stüdyo klipleriyle ekranlarda yer aldı,bazı özel gecelerde nadiren sahneye çıkmaya devam etti. ve şu demeçleri doğrultusunda müzik ve sahne yaşamına nokta koydu..."-Zaman aşımının,en tatlı anında ansızın bitirivereceğim sahne olayını seyirciler beni bırakmadan ben seyircileri bırakacağım..." 1996 yılında Coşkun Plak;Aksoy'un Şençalar Plak'tan çıkardığı bazı 45'lik plaklarını "Kapın Her Çalındıkça" adlı bir albümde toplayarak müzikseverlere sundu...Yine Coşkun Plak tarafından piyasaya sürülen "Gönül Telimizi Titretenler" serisinde Behiye Aksoy'a da yer verildi... İkibinli yıllara gelindiğinde Side'nin tanıtımı adına yaptığı girişimler sebebiyle ödüle layık görüldü.Antalya çevresinde sakin bir yaşantıyı tercih eden Behiye Aksoy'un oğlu Ahmet'in 3. evliliğinden olan torunu Aslı Aksoy Konservatuar Müzikoloji bölümü birincisi oldu.Yıllarca sanatçının kıyafetlerini diken Yıldırım Mayruk 1968-1988 yılları arasında Aksoy'un sahnede giydiği kıyafetleri 2002 yılında sergiledi.





1971





Atlas PT120 (10’’)

Olmaz İlaç
Ruhumda Ölen
Gurup Etti Güneş (Eksik)
Bir Bir Geçiyor Sevgililer
Nereden Sevdim O Zalim Kadını (Eksik)
Ne Senin Aşkına Muhtaç (Eksik)
Geçti Ömrüm
Mehtaba Bürünmüş Gece



İndir










Atlas ML333 (7’’)

Olmaz İlaç
Ruhumda Ölen
Alıverin Bağlamamı
Yanıyor mu Yeşil Köşkün Lambası
Nereden Sevdim (Eksik)
Ne Senin Aşkına (Eksik)
Gurup Etti Güneş (Eksik)
Karşıyaka’da İzmir’ün Gülü



İndir









Atlas ML334 (7’’)

Derdimi Ummana Döktüm (Eksik)
Bir Bir Geçiyor Sevgililer
Yadeller Aldı Beni
Yollarına Gül Döktüm
Geçti Ömrüm
Bir İhtimal Daha Var
Mehtaba Bürünmüş Gece
Yine Bu Yıl Ada Sensiz



İndir









Behiye Aksoy
Şençalar LPM IS1

Beni Benden Alan
Geç Güzelim Bu Sevdadan
Yıkıldı Gönül Tahtım
Nazında Senin
Bence Bayram
İçin İçin Yanıyor (Eksik)
Bu Son Şarkımda Sen Varsın
Anladım ki Daha Dolmamış Çilem
Canımın Ta İçisin Sen
Senden Uzak Günlerim



İndir









Behiye Aksoy
Şençalar LPM IS2

Ağla Gitar
Nazlanma (Eksik)
Hayat Budur Giden Gelmez
Rüzgar Kırdı Dalımı
Aşk Çiçeği
Yemin Ettim Bir Kere
Bir Ateşim Yanarım
Niçin A Sevdiğim
İçimdesin İçimde
Sarhoşum Sarhoş



İndir









Behiye Aksoy
Şençalar LPM IS4

Avuçlarımda Hala Sıcaklığın Var
Tez Geçse de
Bir Gün Karşılaşırsak (Eksik)
Saçının Tellerine
Dinecek Sanma Bir Gün
Aman Cana
Ahımı Hicranımı Sakladım
Hadi Canım Sen de
Bir İnat Yüzünden
Dertleri Zevk Edindim (Eksik)



İndir









Behiye Aksoy
Şençalar LPM IS5

Benim de Canım Var
Uzuyor Yıllar
Sen Gözlerimde Bir Renk (Hatıra)
Sensiz Kalan Gönlümde
Ela Gözlerine Kurban Olduğum
Yalan Değil
Enginde Yavaş Yavaş
Sevmiyorum Artık Seni
Niçin Baktın Bana Öyle
Sevemez Kimse Seni



İndir









Behiye Aksoy
Şençalar LPM IS6

Ümitlerle Geldik Dünyaya
Bu Akşam Bütün Meyhanelerini
Görmeseydim Keşke Seni
Agora Meyhanesi
İçimde Bin Türlü Keder
Yalan Yıllar
Gözlerimde Yüzün
Madem ki Gidiyorsun
Sevmek Ne Güzel Şeydir



İndir






1968





Dumanlı Meyhaneler
Grafson LP 7017

Bir Başka Eda
Yitirmişim Ben Gülümü
Boş Kalan Çerçeve
Hasretim Sana
Felek Böyle Reva Görmüş
Kederli Günlerim
Dumanlı Meyhaneler
Unutulmuş Ne Varsa
Yüklüyüm Dertlerden Yana
Unutamıyorum
Para Eder Çulum Yok
Bülbülün Çilesi



İndir






1970





Behiye Aksoy
Grafson LP 7053

Açık Bırak Pencereni
Çaldığım Kapılar Kapandı
Dönecek Sanma Bir Gün
Gönül Sevginle Dolu
Hangi Rüzgar Attı Seni
Ne Olur
Sana Gelen Yollar
Sarhoş
Sezdim Dargın Bakışını
Ümitsiz Bir Bekleyiş
Yalancının Birine
Yine Hazan Mevsimi Geldi



İndir






1971





Kıskanırım
Atlas 103

Sevmekten Kim Usanır
Ben Seni Unutmak İçin Sevmedim
Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar
Kıskanırım
Arım Balım Peteğim
Adını Anmayacağım
Çileli Ömrüm
Nasıl Geçti Habersiz
Ömrümce Adım Adım
Şeytana Uyduk Bir Kere
Oyun Bitti
Kader Bizi Bağlayınca



İndir






1972





1972 Yılının 12 Altın Şarkısı
Atlas 105

Ben Gamlı Hazan
O Ağacın Altı
Kulakların Çınlasın
Ne Birleştik Ne Ayrıldık
Ayrılmalıyız Artık
Bilemezsin ki
Yok Artık Tahammülüm
Falcı
Nerden Düştüm Ben Bu Aşka
Ayrılık Var Çıkan Falda
Meyhanelerde Akşam Olunca Beni Ara
Daldı Gönlüm Hayaline



İndir






1973





Behiye Aksoy
Atlas 109

Karlı Bir Kış Günü
Hangi Rüzgar Attı Seni
Tövbeler Tövbesi
Elbet Bir Gün Buluşacağız
İntizar
Bir Garip Yolcu
Mavi Dünyam
Kapandı Birer Birer
Gönül Meyhanesi
Siyah Gözler (Hasret)
Aşk Bilmecesi
Feryat



İndir






1974





Behiye Aksoy
Atlas 116

Tadı Yok Sensiz Geçen
At Kadehi Elinden
Unutmayı Kim Öğretti
Pişman Olur da Bir Gün
Madem Küstün Dargındın
Silemezler Gönlümden
Çaldığım Kapılar Hep Kapandı
Karanlık Dünyalar
Sevdiğini Kuşlar Söyledi
Eden Bulur Dünyada
Bir Kalpsizi Sevmişim
Sevil de Sevme



İndir









Unutulmayan Şarkılar Konseri
Atlas 121

Ferahfeza Peşrev – Ah Bu Gece
Aşkın İle Gündüz Gece
Dinlendi Başım
Geçti Sevdalarla Ömrüm
Nedir Bu Haletin
Tez Geçse de
İstedin de Gönlümü Verdim Sana
Ben Seni Sevdim Seveli
Neydin Güzelim
Semti Dildare
Düş Ben Gibi Aşka
Bir Esmere Gönül Verdim



İndir






1975





Sizin İçin Seçtiklerimiz
Yavuz 1022

Akşamın Olduğu Yerde
Yakanlar Yakmış Beni
Bir Beyaz Gülüm Vardı
Kara Sevda
Kanım Kaynadı Sana
Kim Arar Seni
Dert Bir Değil Bin Oldu
Neden Kader Diyorlar
Neyleyim Neyleyim
Adın Bir Dua Gibi
Geceler Gariplerindir
Her Gece Yollarda



İndir






1976





Anılarla Sadettin Kaynak
Yavuz 1027

Ey İpek Kanatlı
Gönül Nedir Bilene
Saçlarıma Ak Düştü
Bu Yerler Ne Füsünkardır
Bana Yardan Vazgeç Derler
Yollarına Gül Döktüm
Aşk Yolunda Bağrı Yanık Yolcular
Leylakların Hayali
Ey Pınar Derin Pınar
Batan Gün Kana Benziyor
Yar Ayrılık Yaktı Beni
A Fadimem Hadi Senle Kaçalım



İndir






1979





Unutulmayanlar - 1
Coşkun 651

Elveda (Beni Benden Alan)
Bende Aşk (Geç Güzelim Bu Sevdadan)
Yıkıldı Gönül Tahtım
Nazında Senin
Bence Bayram
Yalan Değil
Enginde Yavaş Yavaş
Sevmiyorum Artık Seni
Niçin Baktın Bana Öyle
Sevemez Kimse Seni



İndir






1982





Çağrı
Lider Plak

Benim İçin Öldün Artık
Gitme Sana Muhtacım
Takvimler
Gülüşün Yeter Bana
Sen Sus Gözlerin Konuşsun
Çağrı
Ben O Defteri Çoktan Kapadım
Sevmek Zevk Duymaktır
Ne Olur
Çıldırtma Beni



İndir






1996





Kapın Her Çalındıkça

Kapın Her Çalındıkça
Tez Geçse de
Gizli Aşk
İnleyen Nağmeler
Hasret
Bir Gece Ansızın
Bak Yeşil Yeşil
Artık Yeşerecek Bir Dalım Yok
Ahımı Hicranımı Sakladım
Hadi Canım Sen de
Saçının Tellerine
Dinecek Sanma Bir Gün
Aşk Bu Değil
Aman Cana



İndir









Gözlerin

At Kadehi Elinden
Madem Küstün Dargındın
Sevmekten Kim Usanır
Kıskanırım Seni Ben
Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar
Kemancı
Gülünce Gözlerinin İçi Gülüyor
Tadı Yok Sensiz Geçen
Pişman Olur da Bir Gün
Aşk Bilmecesi
Dinlendi Başım
Geçti Sevdalarla Ömrüm
Tez Geçse de
Elbet Bir Gün Buluşacağız
Olmaz İlaç
Ruhumda Ölen Nağmede
Hangi Rüzgar Attı Seni
İntizar
Bir Garip Yolcu
Tövbeler Tövbesi



İndir









Nankör


Nankör
Özlem Rıhtımı
Tövbeler Tövbesi
Mavi Dünyam
Geceleyin Bir Ses
Gönül Meyhanesi
İntizar
Çatılmış Kaşlarınla
Bülbülün Çilesi
Senede Bir Gün
Keklik
Ne Yaptım, Kendimi Nasıl Aldattım
Sevmiyorum Seni Artık



İndir









Dumanlı Meyhaneler

Unutamıyorum
Bir Başka Eda
Felek Böyle Reva Görmüş
Hasretim Sana
Unutulmuş Ne Varsa
Para Eder Çulum Yok
Yüklüyüm Dertlerden Yana
Ne Gözlerin Yeşili
Dumanlı Meyhaneler
Boş Kalan Çerçeve
Olmuyor Yine Sabah
Hatıralar
Dön Bana
Ayrılmaksa Maksadın Ayrılalım



İndir






2008





En İyileriyle

Tut-i Mucize-i Guyem
Niçin A Sevdiğim
Beni Canımdan Ayırdı
Gülmedi Şu Bahtım
Yitirmişim Ben Gülümü
Seni Ben Ellerin Olsun Diye Mi Sevdim
Huysuz Ve Tatlı Kadın
Yürü Dilber
Yine Bu Yıl Ada Yine Sensiz
Bende Aşk Tükendi
Bu Son Şarkımda Sen Varsın
Yalan Değil Pek Kolay Olmayacak
Nideyim Sahn-ı Çemen
Bensiz Ey Gül Gülşen-i Alemde
Bir Esmere Gönül Verdim
Olmaz İlaç Sine-i Sad Pareme
Bahçeye Bar Diyemem
Alıverin Bağlamamı
Yanıyor Mu Yeşil Köşkün Lambası
Karşıyaka’ da İzmir’in Gülü



İndir






ALMANYA’DA YAYINLANAN YAPITLAR


197X





Behiye Aksoy – 3

Adını Anmayacağım
Arım Balım Peteğim
Ayrılmalıyız Artık
Ben Gamlı Hazan
Bir Kalpsizi Sevmişim
Falcı
Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar
Hani Artık Gelecektin
Kıskanırım Seni Ben
Kulakların Çınlasın
Meyhanelerde Akşam Olunca Beni Ara
Nasıl Geçti Habersiz
Nerden Düştüm Bu Derde
Ömrünce Hep Adım Adım
Sevil de Sevme
Sevmekten Kim Usanır



İndir






1975





Behiye Aksoy – 6

Pişman Olur da Bir Gün
Elbet Bir Gün Buluşacağız
Hangi Rüzgar Attı Seni
At Kadehi Elinden
Sevdiğini Kuşlar Söyledi
Unutmayı Kim Öğretti
İntizar
Madem Küstün Dargındın
Tadı Yok Sensiz Geçen
Karlı Bir Kış Günü
Silemezler Gönlümden
Aşk Bilmecesi
Mavi Dünyam
Tövbeler Tövbesi



İndir






1976





Behiye Aksoy
Uzelli 280

Ah Bu Gece
Dinlendi Başım
Tez Geçse de
Bir Esmere Gönül Verdim
Aşkın İle
Geçti Sevdalarla Ömrüm
İstedin de Gönlümü Verdim
Neydin Güzelim
Nedir Bu Haletin
Seni Sevdim Seveli
Semti Dildare
Çatılmış Kaşlarınla
Düş Ben Gibi



İndir






1978





Leylakların Hayali
Türküola 1049

Adın Bir Dua Gibi
Akşamın Olduğu Yerde
Bir Beyaz Gülüm Vardı
Canın İsterse
Dert Bir Değil Bin Oldu
Dil Harabı Aşkınım
Geceler Gariplerindir
Her Gece Yollarda Bekledim Seni
Kanım Kaynadı Sana
Kara Sevda
Kim Arar Seni
Ne Yaptım
Neden Kader Diyorlar
Neyleyim Neyleyim Ben Böyle Yari
Yakanlar Yakmış Beni
Yürü Dilber Yürü



İndir






1979





Leylakların Hayali
Türküola 1122

A Fadimem Hadi Senle Kaçalım
Aşk Yolunda Bağrı Yanık Yolcular
Bana Yardan Vazgeç Derler
Batan Gün Kana Benziyor
Beni Canımdan Ayırdı
Bu Yerler Ne Füsünkardı
Enginde Yavaş Yavaş
Ey İpek Kanatlı
Ey Pınar Derin Pınar
Gönül Nedir Bilene
Leylakların Hayali
Niçin A Sevdiğim Niçin
Niçin Baktın Bana Öyle
Saçlarıma Ak Düştü
Yar Ayrılık Yaktı Beni
Yitirmişim Ben Gülümü
Yollarına Gül Döktüm



İndir






1982





Gitme Sana Muhtacım


Gitme Sana Muhtacım
Benim için Öldün Artık
Gülüşün Yeter Bana
Sen Sus Gözlerin Konuşsun
Alışmak Sevmekten Zor
Çağrı
Canım Sevmek İstiyor
Nazar Boncuğu
Ne Olur
Takvimler



İndir






1984





Mavi Boncuk

Mavi Boncuk
Eskimeyen Dost
Sevmek Zevk Duymaktır
Ben O Defteri Çoktan Kapattım
Kim Arar Seni
Adın Bir Dua Gibi
Canın İsterse
Kanım Kaynadı Sana
Kara Sevda
Bir Beyaz Gülüm Vardı



İndir










Çağrı
Türküoala 8082

Alışmak Sevmekten Zor
Gülüşün Yeter
Benim İçin Öldün
Ben O Defteri
Bir Dua Gibi
Çağrı
Canım Sevmek İstiyor
Canın İsterse
Eskimeyen Dost
Gitme Sana Muhtacım
Kanım Kaynadı
Kim Arar
Mavi Boncuk
Nazar Boncuğu
Ne Olur
Sen Sus
Sevmek Zevk Duymaktır
Takvimler



İndir









Ah Bu Gece

Ah Bu Gece (Ferah Feza Peşrev)
Dinlendi Başım
Tez Geçse de
Bir Esmere Gönül Verdim
Aşkın İle
Geçti Sevdalarla Ömrüm
İstedin de Gönül mü Verdim
Neydin Güzelim
Nedir Bu Haletin
Seni Sevdim Seveli
Semti Dildare
Çatılmış Kaşlarınla
Düş Ben Gibi



İndir




1 yorum:

zerrin dedi ki...

dijital kartvizit
referans kimliği nedir
binance referans kodu
referans kimliği nedir
bitcoin nasıl alınır
resimli magnet
FYL

Yorum Gönder