Seda Sayan 16 Full Albüm


















MİNİ BİYOGRAFİ


Seda Sayan, 30 aralık 1961'de İstanbul'da doğdu. Gerçek adı Aysel Gürsaçar olan sanatçı, müzik dünyasındaki çıkışını 1980li yıllarda yaptı. "Ah Geceler", "Bebeğim", "Ben Sana Demedim mi", "Sensizliğe Yanarım" ve "Var mısın" gibi parçalarla çıkış yaptı. Uzun bir süredir televizyonların sabah kuşağında kadın programı yapmakta olan sanatçı birçok dizide oyuncu olarak yer aldı. En son Tamer Karadağlı ile birlikte rol aldığı "Fedai" isimli dizinin başarısızlığının ardından müzik çalışmalarına devam etti. Bir dönem televizyonda yayınlanan bir yarışma programında İbrahim Tatlıses ve Muazzez Abacı ile jüri üyeliği yapmıştır.

1987 yılında Rıdvan Kılıç ile evlenen sanatçının bu evliliği 6 ay sürdü. 1990 yılında Sinan Engin ile olan evliliğinden tek oğlu Oğulcan'a sahip olan Seda Sayan, 6 yıl süren bu evliliğin bitmesinden sonra 1998 yılında Soner Yapcacık ile evlendi. Bu evliliği de son bulduktan sonra içinde Mahsun Kırmızıgül'ün de bulunduğu birçok kişi ile ilişkisi olan sanatçının gündemde en uzun kalan ilişkisi Nihat Doğan ile oldu. Nihat Doğan ile nişanını bozduktan kısa bir süre sonra 1şubat 2008'de kendinden 23 yaş küçük olan şarkıcı Onur Şan ile evlendi. Sanatçının nikahını İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş kıydı.


Sanatçının kendi ağzından hayat hikayesi :


"Eyüp'te, 11 ailenin oturduğu, avlusu, tuvaleti ortak gecekondulardan birinde doğup büyüdüm ben. İlkokula giderken, önlük ve çanta parasını çok zor denkleştirmişti babam. Çünkü tembeldi, alkol düşkünüydü. İçer içer olay çıkarır, anneme saldırır, bizi döverdi. Yaşadığımız müthiş bir yoksulluktu. Bazı geceler yiyecek ekmek bulamazdık. Annemin, 'Bakkala ekmek gelmemiş, uyuyun ekmek gelince ben sizi uyandırırım' diyerek bizi kandırıp aç yatırdığı çok olurdu. Ama babamın içki parası her zaman bulunurdu. Öyle kavgacıydı ki, evdekileri dövdüğü yetmez gibi, kirasını ödemediği ev sahipleri para konusunda ısrar edince onları da döverdi. Hayatta en çok başkalarının aile fotoğraflarına, siyah beyaz resimlerin olduğu albümlerine özenirim. İçimde hep ukdedir. Çünkü, ekmek alacak paramız yokken, fotoğraf çektiremezdik"
"Bakın, yaşanan bir olay, acısı hala yüreğimde olan bir dram var şimdi. Küçük kardeşim Sedat, abisi Şahin'i vurdu. Çünkü, Şahin tam bir psikopattı. Uyuşturucu kullanmak onda, kavgacılık, geçimsizlik onda, ne ararsanız var. Ve Şahin'i yaratan, onu bu hale getiren, gerçek suçlu babamdır. Şahin'i psikopat yapan babamdır. Şahin'in bu hale gelmesi hep babamın yüzündendir. Onu döve döve isyankar yaptı. Sedat küçüktü, yırtardı dayaktan. Bana dokununca artistlik yapar, yandım Allah deyince, uzatmazdı. Ama en çok dayağı ablam Nursel 'le Şahin yerdi. Bu ibret olsun herkese. Alkolik ve dayakçı babalar çocuklarını düşünmeli. Şahin'in şimdi kanı değişti, tedavisi yapıldı, pırıl pırıl oldu. İnşallah artık uyuşturucu kullanmaz. Allah uyuşturucu satıcılarının belasını versin. Kendi başıma gelen bu felaketi, deprem bölgesine giderek unuttum. Yoksa müthiş bir bunalım içindeydim."
"Daha çok küçüğüm. Eyüp'teki evin avlusunda oynarken 'Maymuncu geldi' dediler. Adamın biri maymuna elbise giydirmiş, sokak aralarında dolaştırıyormuş. Ben maymunu göreceğim diye yıldırım hızıyla koşunca, komşu kadınlardan birinin çamaşır yıkamak için bahçede kaynattığı kazana çarptım. Tabii kazan da üzerime döküldü. Resmen canlı canlı haşlandım. Doktor, anneme 'Hazırlı olun, her an ölebilir' bile demiş. Kocakarı ilaçlarıyla iyileştim. Öldürmeyen Allah öldürmüyor işte. Ama o yanıklardan çektiğim ıstırabı asla unutamam."
"İlkokul öğretmenim Muazzez Karipçin'di. İnşallah yaşıyordur, kulakları çınlasın. Bazen 'Hadi Aysel bir şarkı söyle bakalım' derdi. Bir gün annemi çağırarak müziğe aşırı ilgim olduğunu söyledi. Konservatuvar konusu o zaman gündeme gelmişti ama nerde! Yiyecek ekmek bulamadığımız gün olurdu. Hiç unutmam öğretmenim de, elimden tutup İstanbul Radyosu'ndaki Ses Yarışması'na götürmüştü beni. Ne yazık ki başarılı olamamıştım. Günlerce ağladım, ağlamaktan gözlerimin aklarına kan oturdu. Ama müziğe öylesine sevdalıdır ki Aysel... Bu uğurda her şeyi göze alarak evden bile kaçar. Henüz 15 yaşındaydım. Babamın evde herkesi kırıp döktüğü bir gün Kadırga'daki evden kaçtım. Hiç unutmuyorum, geceyi Fındıkzade'de bir apartman boşluğunda geçirdim. Sokakta yattım açıkçası. Yanımda Ümit adlı bir kız arkadaşım daha vardı. Ertesi gün de Şişli'deki aile dostumuz Şükran ablamın yanına gittim. Polise başvurmuş ailem. Sonra karakola gidip teslim oldum. Bu olay hayatımdaki en büyük risktir. Başıma her şey gelebilirdi çünkü. Bu yüzden kimsecikler evinden kaçmasın, sakın ola bana özenmesinler, benim kadar şanslı olmayabilirler. Kaçış nedenim babamdı. Şarkı söylememe de karşı çıkmıştı."



"Tavernada çalışırken, birisi Turgut Akyüz'e tavsiye etmiş beni. Rahmetli Turgut beni dinleyip beğenince, o zamanın meşhur eğlence yerlerinden olan Stardust'ta üç bin lira yevmiyeyle işe başladım. Silahlı bir saldırı sonunda Turgut ölünce yıkıldım. Ardından sahildeki Kamacı'da çalıştım. Derken, Gülizar Gazinosu'na geçtim ve artık sınıf atlamıştım. Seda Sayın dediler, sonra Seda Sayan oldum. Filmlere başladım ve Fahrettin Aslan keşfetti beni. O ara Zeki Alasya- Metin Akpınar'ın yanında 'Elma Kabare' de çalıştım. Şov gereği Demirel'in, Özal'ın, İnönü'nün fallarına bakmıştım, şarkılar söylemiştim."
"Eyüp'te, Kadırga'da bazen para bulunca sinemaya kaçardık. Ve ben Türk filmlerine bayılırdım. Ordaki aşklara, kızların bir anda şöhreti, parayı bulmasına mest olurdum. Ve mahallede bir marangoz kalfasına aşıktım. İlk aşkımdı o. Ama çocuğun haberi yoktu. Dikkatini çekmek için neler yapmazdım ki! Kafama çoraplar geçirip yatar, sabah ruj sürerdim. Nafile! İlk aşkta hüsran yaşadım."



ALBÜMLERİ





SEDA SAYAN - AH GECELER [1996]


Ağla Gözlerim
Ah Geceler (Mix)
Ah Geceler
Aşkına Yandım
Dön Bebeğim
Gerçekçi Ol
Geri Gel
Gitme
İnadına Seveceğim
Jandarma Reşat
Ölem Mi Yar
Vazgeçtim



İndir









SEDA SAYAN - AŞKLA [2009]

Aklın Varsa
Anlamazdın
Asi Sevda
Boşvere Boşvere
Bu Gidisin Sirası mıydı
Cok Derdim Var
En Guzel Ruya
Gecen Sene
Gul Bebegim
Hediye
Olmazındayim
Şahaneyim
Unut



Son Albümlerde









SEDA SAYAN - BEBEĞIM [2005]


Bebeğim
Evleneceksen Gel
Sıkı Sıkı
Seven Üzülür
Ya Onlar Neydi
İki Gün Oldu
Hor Görme Garibi
Nedense
Ne Farkeder
Kanımı Kaynatıyorsun
Geride Kaldın
Yalan
Sağır Sultan
Sarhoşun Biri



İndir









SEDA SAYAN - BEN SANA DEMEDİM Mİ (1999)

Arsız
Ben Sana Demedim Mi
Merhem
Canım Seni İstedi
Yar Bana Sana
Olmadı
Söyle Bana
Üç Kardeşin Ortancası
Rabbim
O Beni Vurdu
Kader Dediğin Ne Ki


İndir









SEDA SAYAN - GECELERCE AĞLARSIN UNUTMA [2007]

01 Bir Gün gelecek
02 Unutma
03 Kırmızı kar
04 Bir Yolu Lazım
05 Şaka Yaptım
06 Sonunda
07 Sevmekten Yoruldum
08 Ayıp Değilmi
09 Hadi Gel
10 Gör Duy Bak Ey lazım
11 Sevenler Gece Ölür



İndir









SEDA SAYAN - GİT DEMESİ KOLAY [1991]

Aşkımız Buraya Kadar
Ayağına Geldim Git mi Diyorsun
Benzemez Kime Sana
Böyle Bıraktın Beni
Böyle Gelmiş Böyle Gitmez
Çıkalım Saduşikare
Dilediğin Zaman Gelebilirsin
Dost Olmaz
Eden Bulur Dunyası
Geri Dön
Git Demesi Kolay
Sever Bu Gönlüm Sever
Sormadı Geçip Gitti
Susmayın Dağlar
Zor Geliyor



İndir









SEDA SAYAN - İŞTE SEDA SAYAN [1992]

Seni Seviyorum
Git Yoluna
Yalnızlardayım
Hayatın Yalan
Bırakma Beni
Kara Gözlüm
Sen Gideli
Gönül
Gel Bu Gece
Hicaz Peşrev
Yıllar Ne Çabuk
Bu mudur Sevmek
Taşa Çaldım



İndir









SEDA SAYAN - SEDA SAYAN'LA BAŞBAŞA [1987]

Aşk Mevsimi
Bir Şarkımız Vardı
Büyüleyen Gözlerin
Değmez
Gönlümün Sultanısın
Izdırap Kervanı
Kader Kötü Değil Mi
Kaderim
Seni Tarif Ederim
Sevdiğim
Utanacaksın
Yalan Mıydı



İndir









SEDA SAYAN - SENSİZLİĞE YANARIM [1997]

Adam Mı Bulduk
Çalımına Yandım
Farkında mısın
Gitme Güzelim
Mutsuzum
O Kendini Biliyor
Sırtımdan Vuruldum
Susmayın Dağlar
Unuttun Gitti Beni
Yalanım Yok
Sensizliğe Yanarım



İndir









SEDA SAYAN - SEVİYOR MUSUN [1989]

01 Seviyor musun
02 Nanana
03 Çok Özledim
04 İnkar Etme
05 Şiire Gazele
06 Yalan Olur
07 Aheste
08 Dile Düşelim
09 Bilmemki
10 Sen Üzülme
11 Potpori (Fırtına - Ada Sahillerinde)



İndir









SEDA SAYAN - SIKI SIKI [2004]

Geride Kaldın
Hor Görme Garibi
Kanımı Kaynatıyorsun
Ne Farkeder
Nedense
Sarhoşun Biri
Sağır Sultan
Seven Üzülür
Sıkı Sıkı
Yalan
Yan Onlar Neydi
İki Gün Oldu



İndir









SEDA SAYAN – VAR MISIN [2001]

Ağlamak Yakışmaz Bana
Allahım
Alçal Dağlar
Annem
Bensiz Yüzün Gülmesin
Donsen Bile
İyi Ki Varsın
Sevemem
Var mısın
Yangınlarım Var
Yediveren



İndir









SEDA SAYAN - VIZ GELİR HERŞEY [1994]

Dil Harabı
Dilim Varmaz
Efkarlıyım
İnanmıyorum
İzmir'in KavaklarI
MenekŞe
Olsun
Seninleyim
Taksim
TanrIm
Unutamam
VIz Gelir Herşey



İndir









SEDA SAYAN - YA BENİM OLURSUN [1990]

01. Ayıp Değil mi
02. Sevmek Kimi Zaman
03. Canım Efendim
04. Ya Benim Olursun
05. Farkında mısın
06. Bir Nigah Et
07. Seni Sevda Çiceğim
08. Anlatsın Sana
09. Beklenen Sensin
10. İçime Doğdu
11. Postadan Mektubun Çıkmadı Yine
12. İçin İçin
13. Gözüm Kesmiyor



İndir









SEDA SAYAN - YETER Kİ İSTE [1993]

Acaba Sen misin & Biraz Ayıp Olmuyor mu
Al Beni
Anladık Sevgilim
Ayrılamam
Cana Cansın
Çık Hayatımdan
Dedikodu
İç Benim İçin
Ona Buna Uyma
Sen Ve Ben
Seviyorum
Vazgeçemem
Yeter Ki İste



İndir









SEDA SAYAN & NEJAT ALP - 80'Lİ YILLAR [1990]

Ağlamakla İnlemekle
Ah Nuran
Alalım Bu Kızı
Ayaz Geceler
Bağa Girdim Kamışa
Ben Sana Kurban
Biz Ayrılamayız
Dön Be Kadınım
Erzurum' un Dadaşı
Esmerin Adı Oya
Git Gidebilirsen
Güller Arasında
Gülşen_i Hüsnüne
Herkese Böyle Bir Aşk
Neşelisin Neşeli
Odam Kireç Tutmuyor
Olmaz ki
Şaka Yaptım
Sen Hep Beni Mazideki
Senin Olmaya Geldim
Yalancısın Sen



İndir



1 yorum:

Barış dedi ki...

evleneceksen gel son bölüm izle programında şarkı söylemiyor hiç

Yorum Gönder